روانشناسی بالینی
نوشته شده توسط : اآسا

 

این سوالی است که اغلب از ما پرسیده می شود.

روانشناس  یا فارغ التحصیل/فارغ التحصیل رشته  روانشناسی  فردی است که مطالعات عمومی حرفه روانشناسی را که بسته به دانشگاه ها و برنامه تحصیلی مربوطه بین 4 تا 5 سال طول می کشد، تکمیل می کند.

با این مدرک، طبق قوانین فعلی، شما صلاحیت تمرین در زمینه سلامت روان را ندارید، زیرا با این مطالعات، آموزش لازم برای تمرین موثر در حوزه سلامت را کسب نمی کنید.

برای کسب این آموزش دو مدرک وجود دارد:

  1. مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت که با گذراندن دوره دو ساله کارشناسی ارشد دانشگاهی، پس از اتمام دوره تحصیلی اخذ می شود و امکان فعالیت خصوصی متخصصان در حوزه سلامت روان را فراهم می کند.
  2. عنوان روانشناس متخصص روانشناسی بالینی که با قبولی در آزمون - مخالفت، PIR (روانشناس داخلی مقیم) و پس از قبولی در آزمون، 4 سال رزیدنتی در مراکز بهداشت روان و یا در خدمات عمومی سلامت روان بیمارستانی به دست می آید. 

در پایان این دوره آموزشی،  عنوان متخصص روانشناسی بالینی کسب می شود  که امکان انجام این حرفه را در حوزه عمومی و خصوصی فراهم می کند.

هنگام مراجعه به روانشناس مهم است که بررسی کنید که آنها مدرک کارشناسی ارشد خود را در  روانشناسی سلامت به پایان رسانده اند  یا از طریق PIR متخصص هستند. به همین ترتیب، توصیه می شود بررسی کنید که آنها در انجمن رسمی روانشناسان در مادرید به عنوان متخصص در سلامت روان یا ثبت نام به عنوان  روان درمانگر ثبت شده اند .

همه اینها تضمین می کند که  روانشناس آموزش های بهینه ای در زمینه سلامت روان داشته باشد که با آن بیمار این اطمینان را خواهد داشت که در دستان متخصص شایسته و قانونی برای انجام این حرفه است.

https://www.manuelescudero.com/preguntas-frecuentes/diferencia-entre-psicologo-y-psicologo-clinico/





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: